Handelsbetingelser

Betalingsløsninger

Bergen Aktiv samarbeider med Klarna. Europas ledende betalingsleverandør.

Via Klarna tilbyr vi

  • Fakturabetaling
  • Delbetaling
  • Kortbetaling

Når du velger fakturabetaling oppgir du ikke kortinformasjon og du betaler først etter at du har mottatt varene. Betalingstiden er 14 dager og fakturagebyret er 0,-. Ved fakturabetaling kan Klarna behøve å innhente fødselsnummeret ditt for å utføre eventuell kredittsjekk hvis du ikke er registrert i Klarnas kunderegister fra før.

Delbetaling

Når du velger delbetaling, samles dine kjøp med Klarna på en faktura. Denne betaler du i slutten av måneden etter. En samlet månedsfaktura betyr en betaling, et KID-nummer og kun en fakturavgift på 45 kr. Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, får du en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling.

Når du har signert og returnert kontoavtalen får du månedsfakturaen i slutten av måneden. Forfallsdato vil være i begynnelsen av påfølgende måned. Du kan betale hele beløpet når du vil, eller dele opp beløpet. Hvis du velger delbetaling kan Klarna behøve å innhente fødselsnummeret ditt for å utføre eventuell kredittsjekk hvis du ikke er registrert i Klarnas kunderegister fra før.

Kortbetaling

Dersom du vil handle uten å oppgi fødselsnummeret ditt, velger du kortbetaling. Dette velger du etter at du har bekreftet bestillingen, ved å klikke på kortbetaling på bekreftelsessiden. Hos Bergen Aktiv kan du betale med Visa og MasterCard.

For mer informasjon og fullstendige vilkår for Klarnas betalingsmetoder, se klarna.no.

Fraktpriser

Fraktkostnaden er 89 kr pr bestilling dersom summen for bestillingen er under 1500 kr. Bestillinger som overstiger 1500 kr leveres alltid fraktfritt. Dette gjelder alle våre forsendelser.

Levering

Bergen Aktiv bruker Posten Norge som transportør av våre produkter. Normal leveringstid er 1-3virkedager fra vi har mottatt betaling på ordren. Vi gjør vårt beste for å levere så raskt som mulig, men forsinkelser kan oppstå, og det må vi ta forbehold om. Vi garanterer derfor ikke levering innen en bestemt dag. Vi kan heller ikke utbetale erstatning ved en eventuell forsinkelse. Leveringsproblemer som vi kjenner til, får du alltid informasjon om, dersom du har lagt inn en e-postadresse som vi kan kontakte deg på.

Pakkesporing

Når varene er klargjort for forsendelse, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke pakkesporing direkte fra www.posten.no eller gjennom postens mobilapp.

Fra pakken er sendt, er det ditt ansvar som kunde å hente pakken, noe som også inkluderer at du er ansvarlig for å spore og holde følge med pakken. Dette kan gjøres ved sporingsnummer som mottas på e-post, ved å logge inn på kontoen din eller ved å ringe oss.

Retur og angrerett

Du har 14 dagers åpent kjøp, og ytterligere 14 dager på å returnere varen etter at du sier fra til oss at du angrer kjøpet.

Ønsker du å returnere varen må du selv betale fraktkostnader. Varer som blir sendt med postoppkrav blir ikke hentet ut. Varen må alltid returneres ubrukt, hel og i original emballasje. Hvis du returnerer varen må du fylle ut angrerettskjemaet som ligger vedlagt din ordre. og legge det i pakken som returneres. Har du betalt for varen, tilbakebetaler vi beløpet etter at vi har behandlet returen og mottatt kontonummeret ditt.

Pakker som returneres skal merkes med ”RETUR” og sendes til:

  • Bergen Aktiv AS
  • Fanaveien 111
  • 5236 Rådal

Kvalitetsgaranti og reklamasjon

Bergen Aktiv har normal kvalitetsgaranti. Alle feil på våre produkter dekkes av Bergen Aktiv. For at Bergen Aktiv skal dekke et eventuelt tap, må kjøper sende inn produktet samt en e-post med beskrivelse av hvordan skaden skjedde og ordrenummer (Fana@bergenaktiv.no). Kjøper betaler frakt.

Produkt som returneres skal merkes med ”REKLAMASJON” og sendes til

  • Bergen Aktiv AS
  • Fanaveien 111
  • 5236 Rådal

Takk for at du handlet hos oss. Vi gjør vårt ytterligste for at du skal ha en enkel og hyggelig handel. Vi håper du blir fornøyd med produktene.